Věda má budoucnost – projekt dalšího vzdělávání učitelů (MODERNÍ ŘÍZENÍ HRM A CSR/ 27.5.2014)

Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou spolupráci zapojených škol a společnosti Škoda Auto. Smyslem této aktivity je zatraktivnění přírodovědných a technických oborů na základních školách.
Nezájem žáků o odborné školy a nedostatek technicky vzdělaných absolventů dlouhodobě nepříznivě ovlivňují ekonomic rozvoj ČR a jeji konkurenceschopnost. Škoda Auto se tomuto negativnímu trendu rozhodla proaktivně čelit komplexním souborem synergických projektů, mezi které patři právě i snaha motivovat učitele: popisuje zapojeni Škody Auto Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů. Know-how celého projektu vychází z úspěšné irské iniciativy School Business Partnership, do níž je v současné době v celém Irsku zapojeno na 125 velkých firem a 170 škol. V České republice běží projekt Věna má budoucnost od roku 2011 pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Akademie věd České republiky. V letošním roce je do něj zapojeno 5 firem a 25 záklaních a středních škol v Česku a 6 středních škol na Slovensku. V programu se letos vzdělávaly i tři desítky učitelů z Mladobolesbvska a okolí. V průběhu projektu se účastnic i seznamovali s aktuálními moderními trendy v oblasti výuky matematiky a fyziky, dále se situací na trhu práce a diskutovali se zástupci Škody Auto o tématech možného uplatnění absolventů škol. primárně v automobilovém průmyslu, ale i v dalších odvětvích.
Navštívili prostory Středního odborného učeliště strojírenského Škoda Auto a absolvoval workshop o aplikaci fyziky v automobilové praxi. V bloku zaměřeném na Moderní trendy ve výuce si vyzkoušel práci s moderními didaktickými pomůckami, jako jsou tablet, mobil, PC a jejich propojení s měřicími přístroj. Na motivaci k technickému vzdělávání byl zaměřen blok Technické obory a příležitosti pro kariéru‘. kdy se učitelé setkali s personalisty z útvaru náboru zaměstnanců a dozvěděl se informace ze zákulisí přijímacího řízení v nadnárodní společnosti. Na setkání Věda v praxi si účastníci vyzkoušel simulaci výrobní linky ve Škoda Auto Lean centru. Program byl završen prezentacemi učitelů o aplikaci zkušeností z projektu v jejich výuce.

Podobné příspěvky

Představení projektu &#... 7. 1. 2016 proběhlo představení projektu studentům dvou tříd kvinty Gymnázia J. Nerudy z Prahy 1. Studenti se dozvěděli, co je čeká za aktivity v projektu v
„Setkání absolven... 17. 4. 2015 proběhlo třetí setkání pro absolventy loňského ročníku programu Věda má budoucnost, v rámci modulu pro učitele realizovaného ve spolupráci se společností ŠKODA AUTO. Účastníky byli vyučující
Sedlecký kaolin a.s., ú... Božičany – Společnost Sedlecký kaolin a. s., je předním českým dodavatelem plavených kaolinů a výrobků na bázi kaolinu určených pro keramický, papírenský a chemický průmysl. Firma je
24. 4. 2017 – cíleně ...
Závěrečné setkání p... Ve čtvrtek 16. května čeká účastníky 6. ročníku vzdělávacího programu Věda má budoucnost poslední setkání v tomto školním roce. Na programu bude prohlídka Středního odborného učiliště strojírenského
30. 5. 2017 – závěre...
Čtvrtstoletí šípu (2.... ŠKODA AUTO 1990-2015 Moderní dějiny naší největší automobilky jsou s Auto Tipem úzce spojeny. Stejně jako se náš časopis zrodil na základě licence německého Auto Bildu, tak
„Den v životě fir... Ve dnech 6. a 8. 10. 2014 proběhla návštěva žáků osmých tříd ze ZŠ, MŠ, ZUŠ Jesenice v sídle společnosti IBM Česká Republika. Během setkání s názvem „Den v životě firmy“ se žáci setkali s
Den v životě firmy R... 13. 1. 2016 proběhlo v pražském sídle společnosti Bayer setkání pro studenty kvinty Gymnázia Jana Nerudy s názvem „Den v životě firmy“. Během setkání byla studentům představena
Závěrečná konference ... V úterý 7. června proběhne v prostorách Akademie věd ČR závěrečná konference zúčastněných škol a firem. Součástí bude představení a ocenění nejlepších letošních žákovských projektů. Seznam přihlášených