Věda má budoucnost – projekt dalšího vzdělávání učitelů (MODERNÍ ŘÍZENÍ HRM A CSR/ 27.5.2014)

Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou spolupráci zapojených škol a společnosti Škoda Auto. Smyslem této aktivity je zatraktivnění přírodovědných a technických oborů na základních školách.
Nezájem žáků o odborné školy a nedostatek technicky vzdělaných absolventů dlouhodobě nepříznivě ovlivňují ekonomic rozvoj ČR a jeji konkurenceschopnost. Škoda Auto se tomuto negativnímu trendu rozhodla proaktivně čelit komplexním souborem synergických projektů, mezi které patři právě i snaha motivovat učitele: popisuje zapojeni Škody Auto Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů. Know-how celého projektu vychází z úspěšné irské iniciativy School Business Partnership, do níž je v současné době v celém Irsku zapojeno na 125 velkých firem a 170 škol. V České republice běží projekt Věna má budoucnost od roku 2011 pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Akademie věd České republiky. V letošním roce je do něj zapojeno 5 firem a 25 záklaních a středních škol v Česku a 6 středních škol na Slovensku. V programu se letos vzdělávaly i tři desítky učitelů z Mladobolesbvska a okolí. V průběhu projektu se účastnic i seznamovali s aktuálními moderními trendy v oblasti výuky matematiky a fyziky, dále se situací na trhu práce a diskutovali se zástupci Škody Auto o tématech možného uplatnění absolventů škol. primárně v automobilovém průmyslu, ale i v dalších odvětvích.
Navštívili prostory Středního odborného učeliště strojírenského Škoda Auto a absolvoval workshop o aplikaci fyziky v automobilové praxi. V bloku zaměřeném na Moderní trendy ve výuce si vyzkoušel práci s moderními didaktickými pomůckami, jako jsou tablet, mobil, PC a jejich propojení s měřicími přístroj. Na motivaci k technickému vzdělávání byl zaměřen blok Technické obory a příležitosti pro kariéru‘. kdy se učitelé setkali s personalisty z útvaru náboru zaměstnanců a dozvěděl se informace ze zákulisí přijímacího řízení v nadnárodní společnosti. Na setkání Věda v praxi si účastníci vyzkoušel simulaci výrobní linky ve Škoda Auto Lean centru. Program byl završen prezentacemi učitelů o aplikaci zkušeností z projektu v jejich výuce.

Podobné příspěvky

Věda v praxi – SPŠ O... Ve středu 4. 5. 2016 měli možnost studenti druhého a třetího ročníku Technického lycea ze SPŠ Ostrov navštívit Sedlecký Kaolin a podrobně se seznámit s těžbou a zpracováním kaolinu.
Představení projektu ... Ve středu 2. 11. 2016 proběhlo představení projektu studentům Střední zemědělské školy v Brandýse nad Labem. Studenti se seznámili s obsahem programu Věda má budoucnost. Dověděli se, co
Věda má budoucnost R... Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou
Kariérní poradenství &... 8. 3. 2016 navštívily studentky druhého ročníku VOŠ zdravotnické, pražské sídlo firmy Bayer, aby zde absolvovaly další setkání programu věnované tentokrát problematice kariérového poradenství. V rámci setkání
9. 5. 2017 – SPŠ Ostro...
Školení pro ředitele &... V pátek 10. listopadu proběhlo úvodní setkání pro ředitele nového ročníku Věda má budoucnost – moduly pro pedagogické pracovníky. Součástí byl seminář na téma PR školy a
Růst firem brzdí nedost... Větší zájem o řemesla a technické vzdělání by mělo přinést nahrazení maturity mistrovskou zkouškou. Absolventi některých technických oborů jsou podle statistik na trhu práce na roztrhání, je
Žákovská soutěž R... Od 1.4. je to venku – další ročník žákovské soutěže Věda očima mladých právě začal a vy do něj můžete začít hlásit své skvělé projekty. Těšíme se
Den v životě firmy R... 13. 1. 2016 proběhlo v pražském sídle společnosti Bayer setkání pro studenty kvinty Gymnázia Jana Nerudy s názvem „Den v životě firmy“. Během setkání byla studentům představena
Věda má budoucnost – ... Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou