Věda má budoucnost – projekt dalšího vzdělávání učitelů (MODERNÍ ŘÍZENÍ HRM A CSR/ 27.5.2014)

Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou spolupráci zapojených škol a společnosti Škoda Auto. Smyslem této aktivity je zatraktivnění přírodovědných a technických oborů na základních školách.
Nezájem žáků o odborné školy a nedostatek technicky vzdělaných absolventů dlouhodobě nepříznivě ovlivňují ekonomic rozvoj ČR a jeji konkurenceschopnost. Škoda Auto se tomuto negativnímu trendu rozhodla proaktivně čelit komplexním souborem synergických projektů, mezi které patři právě i snaha motivovat učitele: popisuje zapojeni Škody Auto Michal Kadera, vedoucí vnějších vztahů. Know-how celého projektu vychází z úspěšné irské iniciativy School Business Partnership, do níž je v současné době v celém Irsku zapojeno na 125 velkých firem a 170 škol. V České republice běží projekt Věna má budoucnost od roku 2011 pod záštitou Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Akademie věd České republiky. V letošním roce je do něj zapojeno 5 firem a 25 záklaních a středních škol v Česku a 6 středních škol na Slovensku. V programu se letos vzdělávaly i tři desítky učitelů z Mladobolesbvska a okolí. V průběhu projektu se účastnic i seznamovali s aktuálními moderními trendy v oblasti výuky matematiky a fyziky, dále se situací na trhu práce a diskutovali se zástupci Škody Auto o tématech možného uplatnění absolventů škol. primárně v automobilovém průmyslu, ale i v dalších odvětvích.
Navštívili prostory Středního odborného učeliště strojírenského Škoda Auto a absolvoval workshop o aplikaci fyziky v automobilové praxi. V bloku zaměřeném na Moderní trendy ve výuce si vyzkoušel práci s moderními didaktickými pomůckami, jako jsou tablet, mobil, PC a jejich propojení s měřicími přístroj. Na motivaci k technickému vzdělávání byl zaměřen blok Technické obory a příležitosti pro kariéru‘. kdy se učitelé setkali s personalisty z útvaru náboru zaměstnanců a dozvěděl se informace ze zákulisí přijímacího řízení v nadnárodní společnosti. Na setkání Věda v praxi si účastníci vyzkoušel simulaci výrobní linky ve Škoda Auto Lean centru. Program byl završen prezentacemi učitelů o aplikaci zkušeností z projektu v jejich výuce.

Podobné příspěvky

Zájem o iniciativu „V... Po celém Česku se v současnosti rozbíhá čtvrtý ročník (na Slovensku třetí ročník) projektu s názvem Věda má budoucnost, který se dlouhodobě snaží bojovat s negativním trendem
TYDEN.CZ: Soutěž vyhrá... 5. 6. 2017 Vítězem letošního ročníku soutěže Věda očima mladých se stala trojice studentů pátého ročníku šestiletého Gymnázia Jana Nerudy. Pro své vrstevníky sepsali učebnici Průvodce světem
Růst firem brzdí nedost... Větší zájem o řemesla a technické vzdělání by mělo přinést nahrazení maturity mistrovskou zkouškou. Absolventi některých technických oborů jsou podle statistik na trhu práce na roztrhání, je
Věda má budoucnost R... Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou
Závěrečná konference Letošní ročník programu Věda má budoucnost byl ukončen v pondělí 5. června v Akademii věd ČR, kde se setkali žáci zapojených škol, aby představili své projekty ma
Den v životě firmy R... 3. 12. 2015 navštívili studenti 2. a 3. ročníku Technického lycea ze SPŠ Ostrov firmu Sedlecký Kaolin, aby se dozvěděli, čím se tato společnost zaobírá. Kromě informací
Návštěva sídla Bayer ... 26. 11. 2015 navštívili žáci 3. ročníku z Masarykovy střední školy chemické pražské sídlo společnosti Bayer. Kromě představení společnosti absolvovali žáci prohlídku prostor s představením jednotlivých oddělení
Projekt „Věda má budo... Po celé České republice se právě rozbíhá čtvrtý ročník (na Slovensku třetí ročník) projektu s názvem „Věda má budoucnost“, který se dlouhodobě snaží bojovat s negativním trendem
Úvodní setkání pedago... Ve čtvrtek 2. února proběhne v Mladé Boleslavi úvodní setkání pedagogů zapojených ve čtvrtém ročníku programu Věda má budoucnost v modulech pro učitele matematiky, fyziky, výchovné poradce
„Úvodní setkání... 24. 11. 2014 proběhlo úvodní setkání na Vyšší odborné škole zdravotnické a Střední zdravotnické škole Praha. Obsahem setkání bylo představení projektu studentům 2. ročníku nástavbového studia – obor Diplomovaný farmaceutický