Žáci ve firmách zjišťují, že uplatnit se ve vědě, je perspektivní

Již pátým rokem běží po celé České republice program s názvem Věda má budoucnost, který se dlouhodobě snaží bojovat s negativním trendem klesajícího zájmu o přírodovědné a technické obory u mladých lidí. Osmáci ze základních škol a třeťáci ze středních škol se v průběhu projektu seznamují s využitím těchto oborů v praxi. Děje se tak formou návštěv firem, diskusí s odborníky, rozhovory s personalisty i prostřednictvím vlastních prezentací projektů ve vědecké soutěži.

„Program k dnešnímu oslovil více než 1 200 žáků a studentů a přes sto učitelů ze čtyřiceti škol. Přesto v naší iniciativě nejde o kvantitu.

Důraz je kladen na dlouhodobou spolupráci se školou prostřednictvím několika setkání s danou třídou během školního roku, aby byl efekt a přínos pro žáky co největší,“ uvedl koordinátor projektu Radim Zabadal z občanského sdružení AISIS, které projekt řídí a koordinuje. Z vyhodnocení loňského ročníku vyplynulo, že téměř všichni žáci program vnímají jako „výborný“ nebo „velmi dobrý“, skoro polovina žáků díky němu změnila svůj pohled na vzdělání a kariéru v těchto oborech. Hlavní přínos programu vidí všichni zapojení učitelé stejně – především v „poskytnutí praktického vhledu do světa práce a získání dovedností, které žákům pomohou při hledání zaměstnání“.

„Během dne v životě firmy bylo super to, že jsme si procházeli firmu Bayer a mohli vidět zaměstnance při jejich práci. Nejlepší ze všeho bylo, že jsem si mohla vyzkoušet pohovor. Byla to pro mě obrovská zkušenost do života a také nejlepší zážitek z programu,“ uvedla žákyně osmé třídy ze základní školy v Chrudimi.

Do projektu jsou zapojeny firmy IBM, Bayer, ŠKODA AUTO a Sedlecký kaolin. Ty školám zprostředkovávají možnost podívat se přímo do zákulisí světa práce a aplikované vědy a techniky v praxi. Jako další součást programu byl letos spuštěn 2. ročník studentské soutěže s názvem Věda očima mladých, kam žáci a studenti přihlašovali své vlastní projekty na podporu vědy. Projekty ohodnotila odborná porota a následně proběhlo slavnostní vyhlášení s udílením cen na půdě Akademie věd ČR.

Mezi nominovanými se objevil např. projekt mapující správné postupy forenzní analýzy v kriminalistice nebo návrh robůtka, který učitelům pomůže monitorovat dění ve třídě. Vyhráli studenti střední školy technickohospodářské z Prahy 8-Libně, kteří navrhli způsob, jak oslovit žáky základních škol a poukázat na zajímavosti studia chemie na tamní škole. Další kolo soutěže bude vyhlášeno na jaře 2016. Program je otevřen dalším zájemcům ze škol a firem. Více na: www.vedamabudoucnost.cz.

23.12.2015 Moderní řízení

Podobné příspěvky

Setkání VMB v Mladé Bo... 10. 6. 2016 proběhne setkání Věda má budoucnost v Mladé Boleslavi. Podívejte se na pozvánku.
Dvoudenní workshop „Žijeme ve světě inovací a rychlých technologických změn. Jako výrobní firma cítí ŠKODA AUTO tyto změny v každodenním životě, pro udržení konkurenceschopnosti tedy potřebujeme kvalitně technicky vzdělané a motivované  zaměstnance. Věříme, že právě motivovaní učitelé využívající zajímavé
Čtvrtstoletí šípu (2.... ŠKODA AUTO 1990-2015 Moderní dějiny naší největší automobilky jsou s Auto Tipem úzce spojeny. Stejně jako se náš časopis zrodil na základě licence německého Auto Bildu, tak
Úvodní setkání Věda ... Dovolujeme si vás pozvat na úvodní setkání k projektu Věda má budoucnost, který realizuje společnost ŠKODA AUTO ve spolupráci s občanským sdružením AISIS. Podívejte se na pozvánku.
V červnu proběhnou exku...
Bayer ocenil nejlepší n... V pátek 6. června byl slavnostně zakončen další ročník programu Věda má budoucnost. a to školní konferenc í probíhající přímo ve firmě Bayer. Své vlastní návrhy. jak
Představení projektu ... Ve čtvrtek 30. listopadu proběhlo představení projektu studentům 2. ročníku Technického lycea ze SPŠ Ostrov. Studenti se seznámili s obsahem programu Věda má budoucnost. Dověděli se, co
Představení projektu &#... Ve úterý 18. 10. 2016 proběhlo představení projektu studentům Vyšší odborné zdravotnické školy v Praze. Studenti se seznámili s obsahem programu Věda má budoucnost. Dověděli se, co všechno
Projekt „Věda má budo... Po celé České republice se právě rozbíhá čtvrtý ročník (na Slovensku třetí ročník) projektu s názvem „Věda má budoucnost“, který se dlouhodobě snaží bojovat s negativním trendem
Věda má budoucnost R... Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou