Zájem o iniciativu „Věda má budoucnost“ narůstá (PRÁVO/ 17.9.2014)

Po celém Česku se v současnosti rozbíhá čtvrtý ročník (na Slovensku třetí ročník) projektu s názvem Věda má budoucnost, který se dlouhodobě snaží bojovat s negativním trendem klesajícího zájmu o přírodovědné a technické obory u české i slovenské mládeže. Osmáci ze základních škol a třeťáci ze středních škol se díky projektu seznamují s využitím těchto oborů v praxi. K dnešnímu dni je v projektu zapojeno přes 700 žáků a studentů a více než 50 učitelů z 35 škol. Organizátoři předpokládají, že se letos zúčastní ještě více škol než v uplynulém školním roce. „Z vyhodnocení loňského ročníku vyplynulo, že téměř všichni žáci projekt vnímají jako výborný nebo velmi dobrý, téměř polovina zúčastněných díky němu změnila pohled na vzdělání a kariéru v uvedených oborech. Učitelé pak vidí hlavní přínos projektu především v poskytnutí praktického vhledu do světa práce a získání dovedností, které žákům pomohou při hledání zaměstnání,“ uvedl koordinátor projektu Radim Zabadal z občanského sdružení AISIS. Do projektu jsou zapojeny firmy IBM, Bayer, ABB, Sedlecký Kaolin — novinkou je zapojení společnosti Škoda Auto, díky které vznikl unikátní výukový modul pro učitele ze základních škol. V rámci tohoto modulu se učitelé seznamují s nejnovějšími trendy na trhu práce a s uplatněním moderních technologií při výrobě automobilů. Jednotlivých setkání v rámci tohoto modulu se v pilotním ročníku zúčastnilo 31 učitelů z Mladoboleslavska a okolí, 18 z nich získalo osvědčení o absolvování s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Koncem školního roku byla také spuštěna studentská soutěž, kam žáci a studenti přihlašují své vlastní projekty na podporu vědy. Další kolo soutěže, finančně podporované firmou Bayer, bude opět vyhlášeno na jaře 2015. Na 15. říjen 2014 chystají organizátoři projektu setkání zapojených firem, institucí a státní správy, kde se bude diskutovat o současné situaci na trhu práce a o možnostech, jak zapojit do projektu další školy a firmy.

Podobné příspěvky

Představení projektu &#... 30. 11. 2015 proběhlo představení projektu studentům 2. a 3. ročníku Technického lycea ze SPŠ Ostrov. Studenti se dozvěděli, co je čeká za aktivity v rámci školního roku a
TYDEN.CZ: Soutěž vyhrá... 5. 6. 2017 Vítězem letošního ročníku soutěže Věda očima mladých se stala trojice studentů pátého ročníku šestiletého Gymnázia Jana Nerudy. Pro své vrstevníky sepsali učebnici Průvodce světem
Vzdělávání učitelů ... V Mladé Boleslavi byl úspěšně zakončen první ročník vzdělávacího programu pro učite­le základních škol z regionu zaměřený na pod­poru výuky matematiky a fyziky. Uskutečnil se v rámci projektu Věda má
ČRo Plus, Zprávy 5. 6. 2017 ČRo Plus, Zprávy, stopáž 9:26 živý vstup  
Závěrečná zpráva ro... Čtvrtý ročník programu Věda má budoucnost skončil. K již vytvořeným modulům pro žáky a učitele přibyly další tři moduly pro kariérové poradce na školách, ředitele škol a
Video z červnové konfer... Zajímá vás, jak dopadla prezentace letošních studentských projektů v rámci soutěže Věda očima mladých? Podívejte se na video z červnové konference pořádané na Akademii věd ČR.  
„Kariérní poraden... 27. 4. 2015 navštívili studenti třetího ročníku libeňské Střední školy – Centrum odborné přípravy technickohospodářské, Praha 9, sídlo firmy Bayer, aby zde absolvovali třetí setkání v projektu věnované tentokrát problematice
Zprávy České televize 5. 6. 2017 ČT Zprávy v 10:00 stopáž 18:07 živý vstup  
Věda má budoucnost R... Program vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol vznicl v rámci projektu Věda má budoucnost pod patronaci občanského sdruženi AISIS a společnosti Škoda Auto. Jde v něm o strukturovanou
Den v životě firmy – ... Ve čtvrtek 7. prosince přijeli studenti druhého ročníku SPŠ Ostrov do Sedleckého Kaolinu, aby se v rámci bloku Den v životě firmy dozvěděli více o této zajímavé